AKTUALNOŚCI

Hausmesse 2018 - targi innowacji

Targi Hausmesse to jedno z najważniejszych wydarzeń biznesowych Szczecinka. Kronospan Design Center jest miejscem, w którym inwestorzy i profesjonaliści branż: drzewnej i meblarskiej dzielą się pomysłami i znajdują inspirację dla nowych projektów. Uczestnicy tegorocznej edycji targów, wśród których byli także przedstawiciele władz, wielu instytucji oraz leśnicy, poznali nowości produktowe oraz innowacyjne produkty i technologie, wprowadzone przez Kronospan. Mieli również możliwość zaprezentowania własnej oferty. Jak co roku, goście zwiedzali także hale produkcyjne szczecineckiego zakładu gospodarza.

Przedsiębiorcy z całej Europy z uznaniem wypowiadali się na temat organizacji oraz wartości merytorycznej targów. Liczne szkolenia, warsztaty oraz prezentacje multimedialne stanowiły doskonałą odpowiedź na potrzeby współczesnego biznesu. Goście zapoznali się z najnowszymi technologiami w dziedzinie meblarstwa oraz prześledzili dynamicznie zmieniające się trendy we współczesnym wzornictwie. Bogata oferta szkoleniowa, przygotowana przez Kronospan, zapewniła im możliwość sprawdzenia zdobytej wiedzy w praktyce.

 

Prowadzenie biznesu to ogromna odpowiedzialność wobec otoczenia. Podczas Hausmesse wielokrotnie podejmowano temat ekologii. - Już teraz wiemy, że w 2020 roku będzie ograniczona podaż surowca, jakim jest drewno, o prawie 30 procent – mówił Krzysztof Aleksandrowicz, Członek Zarządu Kronospan Szczecinek sp. z o.o. - Dzisiaj chcielibyśmy naszym głównym klientom i dostawcom powiedzieć, że firma Kronospan jest świadoma wyzwań, jakie przed nią stoją. Musimy bardzo ciężko pracować nad ograniczeniem energochłonności, ale również nad kwestią zużycia surowców. Musimy przygotować się na nowe technologie, tak, by nasi klienci w 2020 roku nie mieli problemu z płytą - z wyrobem meblowym, jaki dostarczamy do naszych meblarzy.

Kwestia troski o środowisko była wielokrotnie poruszana w prezentacjach multimedialnych. Dotyczyły one między innymi recyklingu w przemyśle drzewnym oraz najnowszych, ekologicznych technologii czy innowacyjnego systemu ochrony powietrza – UTWS z elektrofiltrem, który o ponad 90% zredukuje pylenie oraz zlikwiduje zapach, będący wynikiem suszenia drewna. System ochrony powietrza, którego koszt wynosi 100 mln EUR, jest już w trakcie testów w zakładzie w Mielcu, zaś w Szczecinku zostanie uruchomiony 4. lipca r.

Najważniejszym wydarzeniem, towarzyszącym targom, było bez wątpienia otwarcie nowoczesnego Centrum Badawczo - Rozwojowego Kronospanu im. Romana Jańczaka. To tutaj będą powstawać najnowsze technologie w zakresie produkcji płyt drewnopochodnych. Dzięki badaniom, prowadzonym w centrum, Kronospan będzie dalej się rozwijał i poszerzał asortyment w trosce o coraz wyższą jakość oferowanych produktów. Dr hab. Izabela Siebielska, która zarządza jednostką, mówi: - Centrum Badawczo - Rozwojowe to innowacyjna placówka, w której będzie się spotykać teoria z praktyką, nauka z przemysłem, gdzie teorie naukowe będą konsultowane z praktykami, mającymi ogromne doświadczenie w produkcji płyt drewnopochodnych. Najlepsze teorie zostaną wdrożone w życie.

W czasie targów uroczyście otwarto także budynek nowego, przyzakładowego, integracyjnego przedszkola Kronospanu. Do Niepublicznego Przedszkola MIŚ uczęszczają zarówno dzieci pracowników firmy, jak i mieszkańców. Powstało ono dzięki inicjatywie i determinacji Joanny Jodłowskiej, Członka Zarządu Kronospan Szczecinek sp. z o.o. Jednostka jest odpowiedzią na potrzeby  rodziców, zatrudnionych w Kronospanie, ale wypełnia także lukę brakujących miejsc w przedszkolach miejskich.

Hausmesse towarzyszyły liczne atrakcje, jak koncerty. Mniej formalna atmosfera sprzyjała nawiązywaniu nowych i podtrzymywaniu istniejących, dobrych relacji biznesowych.

Sukces dziewiątej edycji Hausmesse pokazuje, że jest to jedno z najważniejszych wydarzeń gospodarczych w regionie. Targi pomagają w rozwoju przedsiębiorstw, wpływają także na dobrostan mieszkańców naszego miasta i województwa. W rejonie szczecineckim nie istnieje bowiem inna platforma wymiany pomysłów, doświadczeń i technologii, która miałaby tak duże,  stymulujące znaczenie dla gospodarki.

REKLAMA W STREFIE PŁYT